Otwarcie wystawy foto w/na/obok t(T)eatru 2010 odbędzie sie w najbliższy poniedziałek t.j. 06 września 2010 r. o godz. 19:00
Serdecznie zapraszamy.
Prace eksponowane będą do 20 września i wtedy właśnie, o godz. 19:00 ogłoszone zostaną wyniki konkursu:
- nagroda Jury (4 400 PLN)
- nagroda publiczności (1 100 PLN)
- nagroda prezesa Unii Teatr Niemożliwy (bezpłatna roczna wejściówka, na laureata i osobę towarzyszącą, na wszystko co firmuje Unia Teatr Niemożliwy)
Zapraszamy na wystawę.
A zaraz po wystawie kolejna odsłona kina animowanego dla dorosłych!
W tym tygodniu- bracia Quay!
1. MASKA
Bracia Quay o filmie "MASKA" (eksplikacja reżyserska)
W opowiadaniu Sanisława Lema „Maska” chcielibyśmy zawrzeć mroczną historię miłosną, a zarazem horror (z interesującym odwołaniem do motywu Frankensteina), w którym maszyna nieubłagalnie poluje na człowieka. W angielskim tłumaczeniu „Cyberiada” została zatytułowana „Mortal Engines”, przy czym słowo „mortal” nabiera podwójnego znaczenia, dzięki grze słów: ‘mortal’ w rozumieniu „radzący sobie ze śmiercią” i „śmiertelny, podmiot śmierci”.
Opowiadania w „Cyberiadzie” dotyczą robotów i maszyn, natomiast w „Masce”, (która została dodana jedynie do angielskiego wydania, a nie polskiego), „robot” stał się bardziej zawoalowany, subtelny – przypomina elegancką, 18 wieczna maszynę o bardzo niepokojących intencjach.
W opowiadaniu „to” jest tworzone krok po kroku, część po części, aż nagle w „przypływie płci” maszyna przybiera kształt pięknej kobiety Duenny. Bezlitosna Duenna wyrusza z misją do wytwornego królestwa, by wytropić i zabić księcia (w królestwie owadów, niektóre motyle imitują lot os, by uniknąć wykrycia i pewnej śmierci, jak w przypadku kobiety-automatu). Wydaje się, że maszyna, w tym tak zwanym „przypływie płci”, otrzymała element świadomości, jednak jest to dla nas niejasne, podobnie jak i dla niej samej. Cała historia opiera się na tej wieloznacznej i nie dającej spokoju niejasności. Zaprogramowana, żeby zabijać, ale zarazem zdolna, by w tym samym momencie zakwestionować oprogramowanie. Ten konfilkt pomiędzy duszą a maszyną, powoduje zawieszenie pomiędzy wiarą i niewiarą w obraz.
Wraz z rozwojem tragedii, w jej wyobraźni pojawia się tajemnicza harmonia i więź pomiędzy prześladowcą a prześladowanym. Pomimo, że zmieniła się w straszną maszynę – insekta i od tej chwili ściga rannego księcia w odległym, górskim klasztorze by w finale śmiertelnie go użądlić, waha się i właśnie wtedy pochyla się, by go objąć i ten uścisk będzie jego ochroną – od zawsze i już na zawsze. Ta maszyna będzie chronić swoją miłość dla jego śmierci przez całą wieczność.
Film jest także niepokojącą metaforą naszej ustalonej z góry, prenatalnej natury. (ze strony SE-MA-FOR)
2.INVENTORIUM ŚLADÓW
Film, poświęcony osobie Jana Potockiego, autora "Rękopisu znalezionego w Saragossie", powstał w łańcuckim zamku. Pomysł na jego realizację zrodził się z fascynacji braci Quay filmem Wojciecha Hasa, który był adaptacją dzieła Potockiego.
A tu macie Państwo namiastkę jednego z najgłośniejszych i najbardziej znaqnych filmów Braci Quay:
"ULICA KROKODYLI"
6 września o godz. 19.00
Stara Prochoffnia
ul. Boleść 2
Bilety: tylko 5 zł!!!
Zapraszamy...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz